Má vlast edit - kulturní zážitek a síla komunity

MA VLAST3600

Kulturní zážitek

Covid. Lockdowny, omezení, svět se zastavil. A vy jste vedoucí kreativních projektů v lifestylových časopisech (Ivona Petružálková), produkční a stylistka (Magda Žůrková) a modelka (Denisa Kršková), toho času zavřené doma. Vašim kamarádům zrušili týdny módy a doma mají plné štendry šatů, které by rádi ukázali a ideálně prodali. A tak se zrodil pop-up Má vlast Edit, jenž se během dvou let své existence proměnil v nezávislou platformu, která ukazuje, že lokální móda, umění a design stojí za pozornost. A že návštěva pop-upu může mít i rozměr kulturního zážitku s přidanou hodnotou.

Síla komunity

 „Částečně se jedná o osvětu. Česká a slovenská tvorba je kvalitní, krásná, estetická. Tradiční řemesla a řemeslná práce obecně vymírají, ale zrovna v módní tvorbě dál žijí, ačkoli si to lidé málokdy uvědomují. Značky, které můžete vidět na našich pop-upech, vyrábějí své věci v České nebo Slovenské republice, nejedná se o výrobu v zahraničí využívající mizerně placenou pracovní sílu. I z tohoto důvodu je etická a mnoho tvůrců se snaží do procesu zapojit další etické a udržitelné aspekty,“ přibližuje Magda Žůrková.

Během pěti pop-upů, čtyř v Praze a toho zatím posledního v Olomouci, představila Má vlast Edit více než sto českých a slovenských značek a v Olomouci nabídla také doprovodný program. Na přednáškách a disku - zích se návštěvníci mohli od samotných tvůrců dozvědět víc o procesu výroby, tvůrci naopak získali marketingové tipy pro své projekty. „Má vlast přináší i moment pokory – protože síla je v týmové práci a komunitě. Té, kterou budujeme, dáváme jí hlas a poskytujeme platfor - mu,“ uzavírá za realizační tým Magda.

michaelamartinatova-2

Leeda04

BorisKral

michaelamartinatova

text: Hana Janišová | foto: Marek Jarkovský, Michaela Martinátová, Anežka Horová